Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Dinamit - Csontváz




    Köszönöm ezt a dalkérést, Laci! Istenemre már el is felejtettem ezt a dalt…Nem hazudok, ha azt mondom 20 éve már biztos nem is hallottam…Kellemes, kis laza rock. Míg a dalszöveget kerestem, rá is akadtam egy dalelemzésre, ahol kifejezetten bugyutának, és semmire valónak tartják, de öreg rockerek bizony nagyon is szerettük ezt a dalt, és ezerrel nyomtuk! Ha pedig szöveget akarunk elemezni, sokkal rosszabb dalszövegek is születnek manapság…Na, de a fejtörést inkább az okozta, hogy hogyan tegyem akusztikus gitárra kezdőknek is….mert ugye A5, F#5…stb. kvintekből áll a dal…Ami egy szál gitáron elég üresen hangzik…Ezért a tiszta akkordokat írom. A ritmus pedig mikor a dalban A5ről D5re vált egy folytás, ugyanez, mikor F#5ről H5 megy.
Valahogy így:
A   D  A       A    A -  D –D - A
Tá-tá-tá. Szün Tá – ti – ti-ti –tá szün
le folyt le (le)le   le – f.folyt-l.folyt- fel

A dallal együtt játszva menni fog. Szóval ez megy az A-dúr és a F#m akkord alatt, aztán a refrén résznél kipengethessük rendesen…Kicsit tapasztaltabbaknak gondolom egyértelmű: V. bundnál megy az A5 csak lejjebb csúsztatjuk egy húrral a kisujjunkat s ott a D. Ugyanez a ritmus F#5nél. Ha még is szükséges akkor csinálok egy tabot is az alapról…  

Intró A A F#m F#m x2

(F#m)           A             F#m     
   Rég tanultam én már biológiát
                 A                 F#m
   Akkor még azt hittem jól tanították
              D            E
     Csontvázakon nem látható
                 F#m
     Hogy ez egy fiú vagy egy lány
               D              E
     Ott van a szem,ott van a száj
                 C#
     És lenn egy furcsa üres táj

És végig ugyanez az akkordmenet…

  Végre megtanultam én a biológiát
  És amit most látok az a valóság
     Csontvázakon már látom én,
     Amit nem oktattak talán
     Két kicsi domb, egy kicsi völgy
     Ilyen a lány

  Nagyon értem most már én a biológiát
  Professzor lehetnék gondolva terád
    |: Csontvázadon felismerem
     Amit a ruhád eltakar
     Okos agyam, buta szívem
     Téged akar
:| x3
  
         

5 megjegyzés:

  1. Nem értem mért kell az ilyen powerchordos rock számokat akusztikus gitárra erőltetni. Előbb az elektromos verziohoz kéne egy jó tabot csinálni, mert az nincs fenn a neten.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Hello, szeretnék tabot kérni ha lehet, a szóló részt is szeretném. A dal a Megszökök a Dinamit-tól. Köszönöm

    VálaszTörlés
  4. Helló, nekem a mire jó az a szó című Dinamit nótához kellene gitár tab, vagy kotta. Tudnál segíteni? Nagyon hálás lennék. Köszi előre is.. Üdv :Viktor

    VálaszTörlés
  5. Régóta keresem az Expressz együttes Alkony című számát, és Kovács Erzsitől a Hosszú az a nap című számát. Köszönöm. Üdv. Etienne

    VálaszTörlés