Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Road - Világcsavargó



 
Szia !

A segítségedet szeretném kérni a Road - Világcsavargó dalának az akkordjaihoz. A NET tele van minden féle akkordokkal , de szerintem nem pontosak.

Segítséged előre is köszönöm , üdv. András
 


   Már jó ideje meg van a dal a "szerintem" akkordokkal. Csak sehogy sem értem ide, hogy felrakjam. Ejj, a lustaság :) Alapjában véve rendkívül egyszerű dal. Nem kíván nagy hangterjedelmet, és különösen bonyolult gitárjáték sincs benne. Igazi egy szál gitáros dal. A dal 4/4-es ütemben íródott. Minden szöveg felé írt akkordot eddig játszol :) Ritmusban pedig: basszus le, basszus le-fel(tá--tá,--tá--ti-ti). Az első díszítés az ugyanígy játszott Am-után jön. Elmagyarázni nehezebb, mint lejátszani. Maradsz továbbra is Am-ban, csupán unatkozó kisujjadnak munkát adva Am7et képzel, azaz lehelyezed a H húr 3. bundjába. A csavar itt kezdődik, mivel egy nyolcad hang áttolódik Am-ba. Ha 2/4 re osztanánk az Am7 és Am akkor akkor ti-ti-ti-ti kellene játszanunk, mindkét akkordnál, de nem ez történik. Hanem:

Am7            Am
ti - ti - ti - tá -- ti - ti - ti
le - fel- le - fel - fel -le - fel

    Gondolom így érthető :) A másik fontos díszítés pedig egy sétáló baszus. Mégpedig C-ről Am-ba Ez a C-C/H majd Am Itt egyenletesen 2/4 jut a C-nek és a C/H-nak is. Aki netán nem tanulta még meg vegye elő Muszty-ék gitáriskoláját, de befejezetlen online gitáriskolámban is úgy emlékszem eljutottam odáig. A lényeg, hogy C basszushangot fogó gyűrűsujjunk, felemeljük, középsőujjunk pedig, ami eddig a D húron volt a második bundban felrakjuk az A-húr második bundjába, így kapjuk a C-akkord mellé a H-basszushangot. Na kicsit láthatóbban tehát:

C       -      C/H
tá  --  tá --  tá  --  tá
bassz - le  -  bassz - le

  A bridge Em -majd E akkordjainál, pedig már szabadabban kipörgethetjük a ritmust, és a refrént is. Megjegyzem: a ritmust bátran változtathatjuk, csupán a hanghosszban kell benne maradni :) Nincs annál rosszabb, mint mikor végig nyúzzuk a dalt egyazon ritmusban. A csatolt koncert felvétel legyen egy példa, hiszen épp az ütem első felében játssza, amit én másodszorra javasoltam xD. Amit mindig tanácsolok: játsszd a dallal együtt, akár alapritmussal, szóval csak bassz-le vagy valami egyszerű. Amíg nem ívódik a fejedbe a szöveg, a dallam, az akkordok. Valahol azt olvastam, ehhez nagyjából 40x kell eljátszani egy dalt. Lényeg, hogy mikor már tudod, akkor elkezdheted lazábban, szabadabban játszani, szüneteket bele, lependítéseket,
vagy épp erősödő ütésekkel vezetni be pl. a refrént. Sose feledd: ha egyedül játszol, te vagy a zenekar :)
  Egyébként a dal valószínűleg B-ben(A#) íródott, az official klipben még így szól a dal. Aztán szinte minden további videón Am-ban találtam, ezért az egyszerűség kedvéért Am-ban is jegyeztem le a dalt.
  Nos, András köszönöm a bizalmat. Remélem elég pontosak az akkordok :) Jó gyakorlást kívánok a dalhoz. Lassan majális, addig jól be lehet gyakorolni ezt a jó kis tábortüzes dalt. 


  C G Am Am7-Am

       C         G                 Am     Am7-Am
  Amíg nem ismersz, ne mondj semmit rólam.
       C               G            Am  Am7-Am
  Hogy honnan jöttem, hogy merre tartok én.
        C             G            Am    Am7-Am
  Úgyis hazugság lesz minden egyes szóban.
           C             G            C  G  Am Am7-Am
  Mert aki nem ismer, az nem is lát belém.

    C               G           Am     Am7-Am
  A szívem nagy, de viharvert a lelkem,
       C             G             Am   Am7-Am
  és a kelleténél mindig nagyobb a szám.
     C              G             Am     Am7-Am
  De igaz vagyok és soha el nem felejtem,
       C               G        Am  Am7-Am
  hogy mit tanított az életről apám.

  G                        C  - C/H    Am
    Lehet, hogy elkövettem jó néhány hibát,
  G
    kaptam már eleget a sorstól,
  E7(m)        E
    tanultam a jóból, a rosszból.

    F           G               C   -   C/H    Am
     Csend van, megyek az úton, nem szólnak hozzám.
    F        G                 Am             Am7-Am
     Nincsen szeretőm, nincsen ágyam, nincs hazám.
    F          G            C    -    C/H      Am
     De bárhol járok, nekem mindenütt ugyanúgy jó.
    F                   G          Am  Am7-Am
     Én, a nyughatatlan világcsavargó.

Tudom, hányszor imádkozott értem,
és éjszakánként mennyit sírt anyám.
Ó, hogy egy angyalt küldött és mindent túl éltem.
És, hogy most is sír, de akkor is büszke rám.

Lehet, hogy elkövettem jó néhány hibát,
kaptam már eleget a sorstól,
tanultam a jóból, a rosszból.

Csend van, megyek az úton, nem szólnak hozzám.
Nincsen szeretőm, nincsen ágyam, nincs hazám.
De bárhol járok, nekem mindenütt ugyanúgy jó.
Én, a nyughatatlan világcsavargó.

Amíg nem ismersz, ne mondj semmit rólam...







3 megjegyzés:

  1. Szia A road nem elég akkordjait nem találom sehol tudnál nekem segíteni? Előre is kösönöm szépen :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nekem is van néhány magyar dal szövegem "beakkordozva",úgy, ahogy én játszom, szívesen átküldöm szabad fölhasználásra.

    VálaszTörlés