Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Cseh Tamás - Csönded vagyok



...hmmm, ahogy egy kis időm van sorra fedezem fel azokat a közkedvelt dalokat, melyeket még nem raktam fel. Ezen is csodálkoztam, hogy mért nincs fent. Bár meg lehet azért, mert Cseh Tamás összes dala megtalálható felakkordozva a neten, és nem éreztem szükségét, vagy inkább hiányát. Minthogy azonban egyre többen látogatottak ide, hát bővítem a listát. 
  Valójában ehhez a dalhoz nincs sok hozzáfűzni való. 3/4es ütemben íródott, Cseh Tamás kísérete, pedig a legszokványosabb 3/4-es kíséret. Hüvelykujjunkkal megpendítjük a basszus hangot, majd az alsó 3 (G, H, E1) vékony húrokra helyezett ujjunkkal egyszerre felszakítjuk őket kétszer. Nem elszakítjuk, csak felszakítjuk :D Tudjátok, Um-pá-pá-Um-pá-pá-Um-pá-pá....Kezdetekben nem fog menni, később meg pont a következő egyszerűbb pengetési móddal fokozhatod a kíséret hangulatát, amivel, ha nem megy a szaggatás, kísérheted a dalt. Ez pedig a Basszus le-le. Vagyis hüvelykujjunkkal az akkord basszus hangját, majd mutatókörömmel az alsó húrokon lependítünk 2x. Haladó gitárosoknak, azt hiszem nincs szüksége egyéb bonyolultabb 3/4es kíséret leírására. S nem szabad elfeledni, hogy nem sokára Te is, aki most küszködsz ezzel az egyszerű ritmussal, könnyedén játszod majd kedvedre variálva.
   Ami mindig a legfontosabb, először tanuld meg az ének dallamát. Nagyon egyszerű miért, mert önmagadat kíséred, ha pedig nem tudod a dallamot, akkor felesleges kísérned. Ezeknél az egyszerű daloknál, ahol a gitár valóban csak hátérszerepet játszik muszáj tudnunk a dallamot. A dal értéke, különlegessége, itt bizony a szövegben, énekben van. Mint ahogy írtam már, nagyon gyakori, hogy pofon egyszerű dalok válnak sikeressé, ez is ilyen. Pont azért mert itt a dal, nem egy műanyag toplistára készült, hanem érzelmek halmaza, az önkifejezés eszköze, amit csak dalban lehet elmondani :) Így álljatok hozzá, és tanuljátok meg annyira, hogy minél őszintében játszhassátok el. 
   Kellemes gitározást, éneklést!




Em D C Em

Em D G G

Em D C Em

Em D G D

Em D Em Em



Em             D           C         Em

Most elmondom, mid vagyok, mid nem neked.
Em        D        G
Vártál ha magadról szép éneket,
Em      D      C        Em
dicsérő éneked én nem leszek,
Em        D              C     Em
mi más is lehetnék: csak csönd neked.

E szó jó: csönd vagyok, csönded vagyok.
Ha rám így kedved van maradhatok,
||: ülhetsz csak tűrve, hogy dal nem dicsér,
se jel, se láng csak csönd, mely égig ér.:||

S folytatom mid vagyok, mid nem neked,
ha vártál lángot, az nem lehetek,
fölébem hajolj, lásd hamu vagyok,
belőlem csak jövőd jósolhatod.

Most elmondtam mid vagyok, mid nem neked.
Vártál ha magadról szép éneket,
dicsérő éneked én nem leszek,
mi más is lehetnék: csak csönd neked.

1 megjegyzés:

  1. A basszus hangoknak mi a sorrendje?
    Mert azt hallani a dalban, hogy nem egy húrt használ:)

    VálaszTörlés