Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Children of Distance - Úgysem kellesz

    SZia... kellene nekem Children of Distance - Úgysem kellesz akkordjai.. lehetőleg barré mentes.. vagy szimpla vagy capo-s :) KÖszi

  Akkor hát: Sziasztok!
  Ha a gitártanártok lennék, lassan épp átütné a fejem a falat idegességemben xD. Egy kis zeneelméletet ne sajnáljatok magatoktól, hogy megértsétek, hogyan kell barré mentessé transzponálni egy dalt. Nagyjából 20 bejegyzésben írok erről. Hmm. A Capo-t valójában nem azért találták ki, hogy ne kelljen barrézni, de persze arra is jó. Sok szépen dallamosított kíséret van, amiket barrét markova nem lehet lejátszani, és nem utolsósorban a húrok csengése is tompul barré közben.
  No, de itt megmenekültetek :D alap akkordokkal megy a dal, szóval játszható barré nélkül is. Bár a refrénnél barrékkal mennek az akkordok. i. fekvésben az F, 3. fekvésben a G, és a C.
  A dalt a refrén kivételével egy akkord menet kíséri végig. 2/4es ütemben. Gitárkíséretet figyelve: 4/8adban. Tehát 4-et - relatív négy gyorsat, nyolcadot - pendíthetünk egy akkordnál. Nevezetesen az akkord basszushangja, majd g-húr, h-húr, g-húr, kicsit megnyújtva a hanghosszt basszusnál, majd a h-húron. És végig ez, a versek és az átkötő is. Szóval bocsánat de a versek szövege fölé nem írtam oda az akkordokat, de végig, F, C, G, Am ismétlődik.
   A dallal együtt gyakorolva könnyű lesz. A refrénnél a zárójelbe tett C akkord helyett maradhattok F-en is, abban sem vagyok biztos, vajon a dalban szerepel-e xD, csak beférne, hát odaraktam.
  Jó gyakorlást!




Refrén:
               F
  Leszarom mit gondolsz,
 (C)     G             C
  Úgysem kellesz többé már,
        F                  C
  Engem nem fogsz hülyének nézni.
              G             C
  Tudom, hogy nálad jobb is vár.


Verze 1: 
 F  C  G  Am
Tudom úgyis én maradok már a lökött paraszt,
de hiába, így is mindig a hátam mögött maradsz.
Szép volt, de egyedül meg sokkal jobban mutatok,
ha póráz van a nyakamban ne csodálkozz ha ugatok.
Most tényleg...
Ha azt hiszed, hogy miattad nem alszom, akkor ébredj!
Bárcsak ne kellett volna a kardom adnom érted.
Királylányként jöttél, de a mostohává lettél,
kérdezhetném ostobán, hogy most hová mehetnék?
Hagyj békén, ne játszunk olyan durván.
Megértem én is törölném a dátumot ha tudnám.
De a múltunk nem válik már köddé ha szapulod
imába foglalom, nem leszek többé a papucsod.

Bridge: F  C  G  Am
Ó, neked az sem jó,
hogy a szívem adtam neked.
Egyszer bárcsak megélhetném,
hogy ez másképp is lehet.
De addig...

Refrén:
Leszarom mit gondolsz,
Úgysem kellesz többé már,
Engem nem fogsz hülyének nézni.
Tudom, hogy nálad jobb is vár.

Verze 2: (Carp-E)
Gondolkodtam, döntöttem, gyáva többé nem lehetek,
A szemedbe hazudok, a hátad mögött felnevetek!
Nem érdemelsz mást, neked csak egy szolga voltam,
Te csak parancsoltál, mehettem a boltba nyomban,
Nem utállak, de a hátam közepe a jó hely neked,
Csak annyit remélek, az anyósom is ott lesz veled.
Eleinte elhittem, minden rendben, boldogság van,
Egyik nap a postást, másik nap az orvost láttam,
Búcsúzásképp majd ezt kapod ajándékba,
Leszek első másnál, nem hiányzik a szamárlétra,
Nem leszek már papucs, aki mindent helyesel,
Letiltalak mindenhonnan, jobb ha nem is keresel!

Bridge:
Ó, neked az sem jó,
hogy a szívem adtam neked.
Egyszer bárcsak megélhetném,
hogy ez másképp is lehet.
De addig...

Refrén:
  Leszarom mit gondolsz,
  Úgysem kellesz többé már,
  Engem nem fogsz hülyének nézni.
  Tudom, hogy nálad jobb is vár.

Verze 3: (Shady)
Nem volt szükség vitákra, megírtad egy privátba,
Hivatkoztál hiányra, hogy nem férünk egy világba.
Magyarázatért kiáltva kiálltam, de mindhiába,
A rád pocsékolt idő után azt hiszem még ennyi járna...
Mindegy...
Rájöttem, a szabadság nagy kiváltság.
Hogy kitetted a szűröm bébi? Ez aztán a királyság.
Egyedül az ágyat gyűröm, vigyorgok a helyedre,
Gondtalan az életem, így gondolok rád nevetve.
Most meg az van itt könyörögsz, de nincsen ami rávehetne,
Hogy visszamenjek hozzád? A jókedvem is rámehetne.
Megőrültél? Ne viccelj, édesem, ezt elhitted?
A sors keze beintett, az én kezem meg legyintett.

Bridge:
Ó, neked az sem jó,
hogy a szívem adtam neked.
Egyszer bárcsak megélhetném,
hogy ez másképp is lehet.
De addig...

Refrén:
Leszarom mit gondolsz,
Úgysem kellesz többé már,
Engem nem fogsz hülyének nézni.
Tudom, hogy nálad jobb is vár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése