Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Bródy János, Kis Herceg - Semmi sem tökéletes


Hevesi Imi – Semmi sem tökéletes
    ...és persze Halász Judit is énekli. Hevesi Imi eredeti hangnemében jegyeztem le a dalt. A gitárjáték miatt, kezdőknek könnyebb félhanggal lejjebb játszani. Pepe Papa kérdezte, hogyan kell kísérni a dalt. A dal váltott basszus, kalapáccsal kísérettel megy (lásd a Gitáriskolában itt ). Ha mégis eredeti hangnemben szeretné játszani egy kezdő gitáros, még nem kell elbőgnie magát, hogy bizony barékkal nem tud kalapálni, meg bla-bla...Szóval e miatt találta ki valaki a capocastert. Szóval capót az első bundra és már eredeti hangnemben játszuk a dalt, az akkordokat meg pont úgy fogjuk mintha Am-ban játszanánk. Nem szoktam capot használni, és nincs is, amikor olykor mégis kell, akkor fogok néhány (4-5) befőttesgumit, egy használt ceruzát, és ott is a capo: ceruzát ráfektetem a kívánt bundra a gumikkal meg hátulról rácsatolom :)...nem a legszebb de működik...

Ezt a kis tab részletet Am-ban írtam le az egyszerűség kedvéért, az első ütemben láthatod magát a ritmusnak a stilusát (majd minden akkordnál, ezt a ritmus) vagyis a váltott basszust kalapáccsal,  míg a második ütemben a sétáló basszust amellyel színezi a dalt a verssszakok között... :)


A#m                               F#                                 
    A végtelenhez mérve semmi sem tökéletes
    A#m                                  G#
    Az ember nyughatatlanul mégis mindig keres
          D#m                   A#m
    Az örökös vándorút véget soha nem ér
            F#                                           A#m
    S ha nincsen gyökerünk - elvisz a szél


    Mindenkinek vannak különös vágyai
    De felelősséggel tartozunk, ha számít ránk valaki
    Lehet belőle száz is, az az egy többet ér
    S ha elfelejtenéd, elvisz a szél

Refr:   G#                                   C#
           Jól csak a szívével lát az ember
                   D#m                                     C#
           Ami lényeges az a szemnek láthatatlan
                 G#                        C#
           Az igazságot átérzi a lelkünk
                 D#m                                F#             A#m
           De te is tudod, hogy kimondhatatlan



   A végtelenhez mérve szinte nem is létezünk
   A csillagévek óráin egy perc az életünk
   Az ember önmagában semmit sem ér
   Ha nincsen barátunk - elvisz a szél


refr


Minden sivatag egy kutat rejt valahol
S ha lelked mélyén rátalálsz már nem csodálkozol
Az ember ezen a Földön csak egyszer él
S ha nincsen barátod - elvisz a szél


    ZZZZZZZZZZZZ!!! Most jöttem rá, hogy ez a dal már rég fenn van a kotta oldalon Bródy előadásában... Am-ban. Ahogy eljátszottam néhányszor rá kellett döbbennem, hogy sokkal jobb mint az én akkordozásom...ITT A KOTTA.

14 megjegyzés:

  1. Szia Zoli!
    Nagyon köszönöm a gyors reagálásodat. Sokat segítettél ezzel nekem, meg talán másoknak is!:)
    Ha lesz időd újra, majd légyszi írd már le nekem Vörös István dalának a pengetését is!
    Üdv: PP

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Itt privátba lehet-e írni neked? Vagy esetleg kaphatnék-e egy email címet? Fontos lenne! Köszi!

      PP

      Törlés
    2. Szia!
      A hzgitartab@gmail.com emailre írhatsz bármikor az mondjuk úgy hogy privát :) De legalábbis nem nyilvános...

      Törlés
    3. Szia Zoli!
      Tudod beszéltük, hogy ennek a dalnak a megtanulása nagyon fontos lenne nekem. Ha a Pro 6-ba(GPX-be) a dal elejéről néhány ütemet be tudnál rakni nekem, már az is nagy segítség lenne. Amelyből látom/hallom a váltott basszust, a váltott basszust kalapáccsal, a sétáló basszust. Tehát a "díszítéseket"!:)Persze az eredetit fél hanggal mélyebbre kéne venni. Úgy könnyebb játszani nekem.:) Előre is köszi, ha tudsz segíteni! Üdv: PP

      Törlés
  2. Szia!
    Néhány napot várnod kell de meg lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké! Köszi! Türelmetlenül várom!:)

      Törlés
    2. Szia!
      Ha a dal elején lévő szövegben a lásd itt a gitáriskolában szövegre kattintasz ott a tab :) Vagy egyszerűen a gitáriskola 2.6 lecke. vagy itt a link is :)
      http://klaragarden.blogspot.com/2012/04/valtott-basszus-kalapaccsal-semmi-sem.html
      Remélem megfelel!

      Törlés
  3. Szia!
    Köszönöm! Tanulmányozni fogom!:) Ha lesz kérdésem ezzel kapcsolatban, keresni foglak. Azt már látom, hogy ennek a Pro 6-nak is jó lenne megtanulni a használatát, legalább alapszinten. Magyar nyelvű leírás, videó van erről valahol? Az lenne az igazi, ha az ember berakná ebbe a progiba az audiót(mp3, wav)és az lejátszás közben kiírná a kottáját, ill. a TAB-ját!:) Egyáltalán létezik ilyen progi?!

    VálaszTörlés
  4. Vannak jó kis programok nézd meg a Gitár Programok oldalamon, az Akkord analizálók címszó alatt. Jelenleg két programot találsz, mindkettő egészen tűrhető...A GitarPro csak mid illetve kar fájlokat tud analizálni, de ahhoz is kell egy kis zeneelmélet tudás, hogy kiszűrd a gitárt...

    VálaszTörlés
  5. Valóban sok jó program található az oldalon. Köszi, hogy hozzáférhetővé teszed ezeket. Van egy progi (Akkord analizáló - Digital Music Mentor 2.6.0.5) , amit le is töltöttem, de valamiért nem úgy működik, ahogy írod. Betöltök egy dalt, de nem analizálja, nem írja ki az akkordokat, vagy én vagyok a béna.:)Segítenél?

    VálaszTörlés
  6. Lehet most kifogtál rajtam, nincs instalálva a program nálam jelenleg, de úgy emlékszem, hogy megjelenik egy kis panel is a teljes képernyős mód mellet is ahol dalt olvashatsz be(load) és valahol alatta van, hogy: analize! katt rá, majd másodpercek múlva már szaladnak is az akkordok a fő panellen, ahol akár szöveget is szerkeszthetsz alá...Ha nem sikerül... akkor majd írok még :)

    VálaszTörlés
  7. Megoldódott. Találtam serialt hozzá. Amúgy trialba működött. Sztem klassz kis progi!:)

    VálaszTörlés
  8. A kommentet nem ide akartam írni,hanem a kottához.:)Csak ott nem engedte a rendszer.:)
    (Ebbe a blogba csak csapattagok írhatnak megjegyzést.)
    (Bródy János, Kis Herceg - A végtelen)
    Köszi! Bár eddig ezzel a címmel nem ismertem a dalt. Az is lehet, hogy valaki "átkeresztelte" a címét?!:)Hát.........igen! Ezek az akkordok nekem is szimpatikusabbak!:)Mondjuk én a refrént inkább így próbálgatom: G-C, G-C, G-C, Dm-E
    Persze az is lehet, hogy rosszul gondolom. PP

    VálaszTörlés
  9. Sokan mondták már, hogy beképzelt vagyok de nekem a saját akkordozásom tetszik a legjobban!!! Haha...na jó boccs, de valóban...(Bródy meg röhög mindanyiunkon :) )

    VálaszTörlés