Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Zanzibar – Az igazi nevem


Kezdőknek-haladóknak kiváló dal ez az akkord váltás gyakorlására, mivel szinte minden ütem (2/4) után akkordot kell váltani. De egyébként nem egy bonyolult dal. Szépen kísérhetők a versszakok bontással, míg a refrénnél keményen oda lehet csapni a húrok közé :) Ez az eredeti hangnem, úgyhogy kezdetekben bátran gyakorold a dallal együtt, A szóló részeknél  refrén akkordjai mennek, míg az átvezetések a versszak akkordjai...

Hm A D G x3 G A

  Hm            A              D           G
     Megint a rossz útra léptem.
     Hm             A           D      G
     Száz közül megismerem.
  Hm             A            D       G
     Megint a szívemre hallgatok,
                /                          A
     Mikor csődöt mond az eszem.

Hm                  A            D             G
     Milyen egy átkozott nyár volt.
     Hm         A          D    G
     Ilyenből egy is elég.
Hm                   A       D              G
     Mondanom illene valami szépet,
          /                          A       /
     De mindjárt indul a gép.

    A#               C             
    Holnap már mindent bánok.
    Am                        A#
    Kerestek majd, de nem találtok.
Dm                  C
    Holnap már úton leszek.
 A                        A#         C          Dm
    Aludj csak, én fel nem ébresztelek.

refr.:        C         F           Dm        A#
          Senki sem tudja az igazi nevem,
                C         F     A#               Dm
          Senki sem érezheti, ha szeretem.
              C        F             Dm       Gm
          Elmondanám, mennyit érsz,
                Gm        A            (Dm)
          De egyetlen élet oly kevés.



   Megint a rossz útra léptem.
   Te tudtad, hogy megteszem.
   Ami fontos úgy ér véget,
   Hogy észre sem veszem.

Holnap már …..
refr.(4x)

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    A kérdésem/kérésem az lenne, hogy milyen power akkordokkal lehet eljátszani Vörös István - Együtt is egyedül c. dalát gitáron? Előre is köszi, ha tudsz segíteni!

    http://www.youtube.com/watch?v=E__hA5gfaxU

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Kösz a kérdést/kérést, hamarosan megpróbálok válaszolni, az időszűke miatt sajnos várnod kell kicsit. Megnéztem a videót. A dal egyszerű. Csupán néhány akkord van benne, legalábbis ahogy első hallásra elkísértem. De meg kell említenem, hogy kiváltképp tetszik. G-dúrban van a dal, szóval G, C, D, Am, Em, Hm, melyekkel gazdálkodhatunk :) néha befogja a D5st. Majd holnap neki ülök kicsit, és leakkordozom. Meg persze, hogy hol érdemes fogni a power akkordokat. Bár, hogy őszinte legyek, ez egy olyan szép dal, hogy inkább egy szép bontásba raknám át mintsemhogy rockossítjam. De lehet csak én vagyok épp ilyesféle hangulatban... :) Holnap estig meglesz a dal, de legkésőbb a hétvégéig megcsinálom!!!

      Törlés
    2. Köszönöm! Várom a "jobb kezet"!:)

      Ui: Ha majd lenne még több időd, az alábbi dalnak "csak" a jobb keze érdekelne, de nagyon. Ez is egy nagyon szép, ismert dal. Nagyjából az akkordjai megvannak, csak mint kezdő, a pengetésre nem érzek rá. Szóval abban elkélne egy pici segítség.:) Tudom, hogy egy basszusgitár is kíséri, azt nem tudom, hogyan lehetne beleépíteni az akusztikusba azt is!? Bocsi, de utána picit majd kevesebb kérésem lesz!:) Gondolom a szabadidődből neked is kevéske van.

      http://www.youtube.com/watch?v=iAyWNHzx5tQ

      Törlés
    3. Szia Pepe Papa!
      Ha netán olvasgatod néha a gitáriskolámat is, akkor jelenleg épp ott tartok/unk. A dal egyszerűen csak "váltott basszus kalapáccsal" kísérettel megy, és azok a szép kis basszus átvezetések, a következő lecke lesz: a sétáló basszus, csak végre időm legyen megírni. Szóval szerintem gyakorold kicsit a gitáriskolában a Marina cimű dalt. Mert ez a dal is pont azzal a kísérettel megy, csak egy kicsit lassabban, és még hozzájön néhány sétáló basszus, és visszapengetés. Éjjel majd megpróbálom leakkordozni ezt a dalt is, és majd akár ez lesz a gyakorló dal a következő leckében :)

      Törlés
    4. Szia Zoli!
      Nagyon köszönöm! Pár napja vagyok itt, örülök, hogy idetaláltam.:) Meg fogom nézni a leckéidet is. Még ma!:) A "Semmi sem tökéletes" c. dalt én "Am" akkorddal kezdem, aztán F,Am, C-G-C, Dm-Am, F-E-Am,
      Ref: G-C, G-C, G-C, Dm-E
      Nem tudom, hogy jó-e mind? Nekem ez a magasság fekszik jobban. A Hevesi Imi talán fél hanggal magasabban játssza. És ott az akkordok nekem nehezebben lefoghatóak.:)Megtisztelő számomra, ha ezt a dalt választod a "sétáló basszus" kapcsán a gitárleckédnél.:) Nagyon-nagyon várom, mert sztem a gitározást nagyon fel tudja dobni ez a technika, ha valaki már profin műveli. További szép napot! Üdv: PP

      Ui: A Heves Imi- Semmi sem tökéletes c. dalát leszedtem a You Tube-ról.Milyen progival lehetne fél hanggal mélyebbre konvertálni? A gyakorlás miatt lenne jó!

      Törlés