Az oldalt FOLYAMATOSAN FRISSÍTEM, nap mint nap ÚJ kottákkal, dalokkal, programokkal találkozhatsz. Ha netán kérdésed van, hozzászólásod, tedd azt bátran! Ha nem találod a dalt, ÍRJ és megpróbálok SEGÍTENI!!!
Ha még tanulni szeretnél de nincs aki tanítson, itt az INGYENES GITÁRISKOLA KEZDŐKNEK-HALADÓKNAK ahol szintén szívesen válaszolok a felmerülő kérdésekre, vagy tanácsot adok egy-egy dal eljátszásához :)

Regisztráció után, a megjegyzésekben bátran kérhetsz dalokat, vagy tanácsot.
AZ AKKORDOKAT PRÓBÁLOM A VÁLTÁSOK HELYÉRE HELYEZNI, ENNEK ELLENÉRE GYAKORTA ELCSÚSZNAK, EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBE!!! A DALLAL EGYÜTT JÁTSZVA KÖNNYEDÉN RÁJÖTTÖK A VÁLTÁSOK HELYÉRE!

Kereső

Használd a keresőt!!! Könnyebben rátalálsz a dalra! Akár csak írd be az előadót, vagy egy részt a szövegből...

Dalkereső

Komár László - No miss



   Antal, én persze azonnal tudtam, hol található meg ennek a dalnak a kottája. A Csalamádé 2. -ben. Muszty-Dobay daloskönyvében G dúrban szerepel a dal. Egyszerűen azért, mert ott a legkönnyebb játszani. Én az eredeti hangnemben akkordoztam fel a dalt. A Csalamádék nagyszerű daloskönyvek. Egy gitárosnak legyen meg ez a gyűjtemény pusztán hobbiból is, egy kezdő gitárosnak pedig aranybánya. Musztyék mondhatni, egy országot neveltek gitárossá. Szerintem nem túlzok, ha azt mondom, hogy az általuk készített gitáriskolából került ki a magyar amatőr gitárosok jelentősebb része. Akár 70%-a is. A dalokat végtelenül egyszerűen, alapakkordokban találjátok a Csalamádékban. Nem titkolom, hogy ugyanazt az egyszerűséget próbálom követni. Én aki még slágermúzeumokat vásárolt, meg hasonló fene se tudja milyen kísérettel jegyzett kottásfüzeteket, felüdülésként éltem meg, mikor 2-3 hét várakozás után kezembe kaptam, egy hangszerboltban rendelt első Csalamádémat. Persze az is igaz, hogy akkoriban, nemhogy okosteló, de az internet fogalma is, csak mende-monda volt az egyszerű halandó ember számára. Kezdő, amatőr gitárosok: vásároljátok meg a Csalamádét! Sokat fog segíteni!  No, de ennyit a Csalamádékról :D, aki azt gondolja, hogy biztos azért ajánlom, mert Muszty-Dobai megfizetnek érte, az persze nagyot téved, sajnos nem ismerem őket, az oldalam ingyenessége miatt pedig nem is hiszem, hogy túlzottan kedvelnek. Csupán én ezek ellenére is tisztelettel hajtom meg a fejemet előttük.
  A dalhoz nem is igazán tudok mit hozzáfűzni. Ismeri mindenki :) A refrén utolsó ismétlésétől fél hanggal feljebb transzponálódik a dal. Tehát F ből F# lesz, stb. Jó gyakorlást!





                         

F
  F                      A#    
            
  Fontos nyelv az angol, rájöttem magamtól,
    F                 C
  S kerestem egy jó tanárt.
  F                    A#
  Gyakorlom is szépen, háromszor egy héten,
     G                   C
  Az "I am"-et és a "You are"-t.
     F                         A# 
  Az órát kedvvel töltöm, mert kedves a tanárnőm,
  F                C
  Jól megtanít angolul.
  F                 A#
  Mégis, egyik este fontos kérdésére
  G                  C
  Ennyit mondtam válaszul.

Refrén:
    F            Dm
    No miss, azt nem-nem,
    F          Dm
    Angolórára jöttem,
    Gm       
    Meg kell tanulnom még
    A#           C
    Néhány segédigét.
    F            Dm
    No miss, azt nem-nem,
    F          Dm
    Angolórára jöttem,
    Gm     
    Majd a vizsgák után
    A#                C
    Máshogy felelek talán.

Fontos nyelv az angol, rájöttem magamtól,
És megnéztem a brit hazát.
Néhány napra mentem, s közben megismertem
Londonban Miss Angliát.
Egész nap beszéltünk, ragoztunk, igéztünk,
Társalogtunk angolul,
Ám a búcsúeste fontos kérdésére
ennyit mondtam válaszul.

(Az átkötő részben nagyjából a verse akkordjai mennek)

Refrén
( A refrén ismétlésekor fél hanggal magasabbra transzponál a dal!!!!!)

1 megjegyzés: